De reis.. - Reisverslag uit Morrinsville, Nieuw Zeeland van Arianne - WaarBenJij.nu De reis.. - Reisverslag uit Morrinsville, Nieuw Zeeland van Arianne - WaarBenJij.nu

De reis..

Blijf op de hoogte en volg Arianne

20 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Morrinsville

De afgelopen dagen zijn erg snel gegaan. Op vrijdag 17 januari vertrok ik rond 17.00 uur met de trein richting Schiphol. Op Schiphol stond mijn tante ons (Robert, mama en mij) al op te wachten. We moesten nog een stukje lopen aangezien ik helemaal naar vertrekhal 3 moest. Daar aangekomen moest ik 30 minuten in de rij van de incheck balie staan, voordat ik aan de beurt was. Daarna was ik eindelijk aan de beurt, maar toen bleek er iets te zijn met mijn visum. Mijn visum is via internet aangevraagd en is dus 'maar' een geprint papiertje. Ze wilden dit voor de zekerheid controleren en belden naar Nieuw-Zeeland! Gelukkig was alles goed en kon ik verder gaan met inchecken. Na het inchecken ging ik nog even lekker pizza eten met mijn tante Marian, Robert en mama. Daarna was het tijd om afscheid te nemen, wat ik zelf erg lastig vond. We hebben het maar een beetje snel gedaan, zodat het niet te emotioneel werd. Na het afscheid ging ik door de paspoort controle en was ik onderweg naar Nieuw-Zeeland.

Ik kocht nog een leuk tijdschrift om in te kunnen lezen in het viegtuig en vertrok daarna naa de gate. Ik moest naar gate G9, waar we nog een security check kregen. Er stond en lange rij en ik sloot me daarbij aan. Eenmaal door de security check werd ik omgeroepen en moest ik naar de balie komen. Ik schrok me kapot! Bleek ik een kaartje te krijgen waarop stond dat mijn bagage vanuit NL gelijk doorging naar Auckland. Pfieuw!

Nadat ik even was gaan zitten, werd er omgeroepen dat iedereen opnieuw door de security check moest gaan. Iedereen terug naar het begin van de gate en opnieuw door de security, waar niemand trek in had, maar goed! Later bleek 1 security poortje niet te werken, waardoor alles opnieuw moest. We konden daarna gelijk het vliegtuig in. Al met al vertrokken we om 22.45 uur in plaats van 22.00 uur naar Dubai. In het vliegtuig zat ik naast een stel uit Nederland. Zij waren op weg naar Bangkok.

De reis verliep goed, we kregen nog avondeten (om 00.30 uur) en een paar drankjes. We kwamen op dezelfde tijd als gepland aan in Dubai. Eenmaal uit het vliegtuig konden we gelijk door naar de transfer gate, waar we weer door de security check moesten met alle handbagage. Dat ging heel snel en we hadden al gauw de nieuwe gate gevonden. Helaas stond daar op het bord dat we een uur vertraging hadden! Ik was gelukkig samen met een ander meisje uit Nederland die ook naar Auckland onderweg was, dus gingen we het vliegveld een beetje verkennen. Er was niet heel veel leuks te zien en het viel een beetje tegen omdat mijn verwachtingen veel hoger waren, na alles wat ik gehoord had. We gingen daarna naar de gate en wachtten daar totdat we konden boarden. Onze boardingpas werd gescand en toen moesten we nog een keer! door een security check. Ze zochten vooral naar vloeibare middelen, daarna kon je doorlopen. We moesten daar nog even wachten bij de gate voordat we naar binnen mochten. Het was een mega groot vliegtuig, ik vloog namelijk met de Airbus A380-800 van Emirates. Ik zat op stoel 86J, de een na laatste rij van het vliegtuig. Na een uur vertraging konden we eindelijk gaan dachten we, maar dat was niet waar! Het vliegtuig was aan het taxi'en naar de baan om te vertrekken, maar stond opeens stil. We stonden wel 40 minuten stil voordat de piloot omriep dat er iets aan de hand was met een vrouw aan boord. Ze scheen zich niet goed te voelen. In overleg met een arts was besloten om het vliegtuig terug te taxi'en naar de gate, de vrouw met haar familie eruit te halen en de bagage uit het ruim te halen. Daardoor moesten we nog veel langer wachten om te kunnen vertrekken. Totaal hadden we 3,5 uur vertraging met onze vlucht, maar we konden ein-de-lijk vertrekken naar Brisbane!

Het was een hele lange vlucht, 14 uur maar liefst! Ik kon slecht slapen in het vliegtuig en verveelde me soms een beetje. Gelukkig is mijn kennis over de Disney films wel weer up-to-date, haha! In Brisbane moesten alle mensen uit het vliegtuig, ook degenen die weer door moesten met hetzelfde vliegtuig, zoals ik. We moesten weer door de transfer, weer een security check en liepen daarna naar de gate. We hoefden nu maar 30 min te wachten om te kunnen boarden, dat was heel erg fijn! Dat kwam doordat onze vlucht vertraging had en we door moesten met hetzelfde vliegtuig.

De vlucht naar Auckland duurde 3 uur, dat viel dus goed te doen. We kregen zelfs nog een ontbijtje en daarna gingen we alweer landen in Auckland. Dar aangekomen moest iedereen een formulier invullen voor 'customs'. Je moet daarop aangeven wat je in Nieuw-Zeeland gaat doen, waarom je hier bent en wat je hebt meegenomen. Daarna moest ik in de rij voor de paspoort controle, waar het erg druk was. Ik moest een tijdje wachten, maar toen ik aan de beurt was ging het snel Mijn visum was goedgekeurd, de man vroeg wat ik ging doen als 'werk' en zette daarna een stempel. Ik ging daarna door om mijn koffer op te halen van de bagageband. Gelukkig was het goed gegaan met mijn koffer en was ook hij aangekomen! Daarna door naar 'customs' waar ze gingen checken wat je mee had genomen in je koffer. De man vroeg een aantal dingen van wat ik had aangevinkt, ik mocht daarna door de security. Daar was alles goed en kon ik door naar de hal waar iedereen opgehaald wordt. Ann en Tineke kwamen me ophalen en reden daarna naar huis voor het eten!

Ik stuurde mama een berichtje dat ik veilig aangekomen was en het goed was gegaan verder. Ik mis haar hier, maar het zal wel goed komen hier! :) Ik moet er vooral heel erg aan wennen. Gelukkig bestaat Skype, dus dat is wel super fijn!

Morgenavond komt Logan eten, de zoon van Keith & Ann. Keith is nu ook 4 dagen vrij, dat is fijn! Ben ik niet de hele tijd alleen! Donderdagavond gaan we eten bij Johan & Maxine omdat Johan jarig is. Gezellig! Vrijdag tot en met maandag gaan we naar de beach. Ik hoop dat het dan mooier weer is dan nu, het regent hier vandaag al de hele dag en morgen waarschijnlijk ook! Hopen dat het weer hier beter wordt!

Liefs,
Arianne.

  • 20 Januari 2014 - 09:31

    Jeannet:

    Hoi Ari, leuk om te lezen hoe je reis ging. Heb genoten van het skypen.
    Heel veel plezier met het fietsen daar en hoop dat het weer morgen beter is.
    Ook goed dat je niks gemerkt hebt van de aardbeving.
    Liefs mama xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Morrinsville

Arianne

Actief sinds 11 Jan. 2014
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 5015

Voorgaande reizen:

17 Januari 2014 - 25 Mei 2014

Stage in Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: