De eerste week! - Reisverslag uit Morrinsville, Nieuw Zeeland van Arianne - WaarBenJij.nu De eerste week! - Reisverslag uit Morrinsville, Nieuw Zeeland van Arianne - WaarBenJij.nu

De eerste week!

Blijf op de hoogte en volg Arianne

28 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Morrinsville

De eerste week zit er alweer op! Het was een lange, drukke week maar toch is het wel voorbij gevlogen.

Maandag was mijn eerste volle dag in Nieuw-Zeeland. Het was niet echt goed weer, maar toch altijd beter dan wat het in Nederland zou zijn. Ik was al heel vroeg wakker, aangezien ik natuurlijk een flinke jetlag had! Ik heb maandags vrij weinig gedaan. Ik heb mijn koffer rustig uitgepakt en de kast ingericht en ik heb Keith geholpen met het opruimen in de garage. Wanneer Ann terug kwam van haar werk ben ik met haar gaan fietsen naar mijn stageschool. Het is ongeveer 10-15 minuten fietsen en het is niet heel moeilijk te vinden. Het was er echt heel groot. Er zijn heel veel klaslokalen, een groot overdekt sportveld, een cricketveld,speeltoestellen en zelfs een zwembad! De school was nog gesloten dus we gingen daarna gewoon weer terug naar huis. Leuk om het alvast even gezien te hebben!
In de avond aten we spaghetti bolognese, heerlijk. We hadden als toetje bosvruchtenijs, dat is Keiths favoriet! In de avond heb ik even met mijn moeder op Skype gezeten, dat was echt fijn! Heerlijk om ook weer even lekker Nederlands te kunnen praten, haha.

De volgende dag werd ik gelukkig alweer wat later wakker, al was ik 's nachts nog veel aan het spoken. Veel wakker tussendoor, wat ik normaal nooit heb, maar dat kwam ook door de jetlag. Na een lekker ontbijtje heb ik de Australian Open gekeken. Na de lunch ben ik begonnen aan een van mijn boeken op de Ipad, van Carry Slee. Het was een erg interessant boek, dus ik was aan het eind van de middag al een heel eind op weg, haha! Laat in de middag kwam Logan thuis en hij bleef ook eten, dat was erg gezellig! Hij heeft me nog even geholpen met de ontvangen en gestuurde emails naar stage hier. Dat zag er allemaal goed uit zei hij, dat was fijn om te horen!

Woensdags was ik de hele dag alleen thuis. Dat was wennen! Niemand om even mee te praten of iets te vragen. Na mijn ontbijt ben ik op de fiets gestapt richting het dorp. Gezellig op mijn fiets, met de helm op, want dat is hier verplicht. Als je die niet draagt krijg je $50 boete, dat moeten we natuurlijk niet hebben. Ik ben daar een poging gaan wagen om geld te pinnen bij de automaat, wat tot mijn opluchting lukte! In de winkels kan ik namelijk niet pinnen met mijn pasje, heel vervelend. Ik kan gelukkig wel geld halen bij de pinautomaat, het probleem was dus opgelost! Ik was daarna even naar Ann haar werk gefietst, wat ook in het dorp is. Zij vertelde me dat ik pas op 3 februari op stage hoef te beginnen, dus tot die tijd heb ik nog even vrij, heerlijk. De kinderen starten daar op 4 februari. Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat! Na Ann haar werk gingen we boodschappen doen in de supermarkt.

De volgende dag was ik gelukkig wat later wakker dan hiervoor, dat was fijn! Na een ontbijtje ben ik de was gaan doen, ook dat hoort erbij. In de lunchpauze van Ann zijn we begonnen aan de fruitsalade en de cupcakes voor Johans verjaardag. We gebruikten de nieuwe siliconen bakvormen uit Nederland, met leuke vormen van windmolens en tulpen. Tijdens het bakken ging het erg goed, alleen het eruit halen was een groot drama! Ik heb ze even in de vriezer gedaan, maar de helft van alles bleef er nog in zitten. We hebben toen de cakejes maar omgedraaid en de 'lelijke' kant versierd. Rond 18.00 uur zijn we naar Te Aroha gereden, waar Johan en Maxine wonen. We gingen daar gezellig eten voor zijn verjaardag. Er was allemaal familie, erg leuk om iedereen weer te zien! Hij vond de cadeautjes die ik had meegenomen erg leuk, dat was fijn. We zijn na het eten nog even in de 'spa' geweest en zijn daarna door Tineke thuis gebracht.

Vrijdags heb ik langer geslapen dan de voorgaande dagen. Ik ging in de ochtend met mijn moeder Skypen en heb de hele dag door wassen gedraaid. Voelde me net een huisvrouw, haha! Ik heb van alles en nog wat gedaan die dag, programma's uit Nederland teruggekeken, Australian Open gekeken, tas ingepakt voor de beach etc. Om 22.00 uur vertrokken we dan naar de beach in Whitianga. Daar hebben Ann en Keith hun eigen beachhouse! Het was ongeveer 2 uur rijden en we kwamen daar rond 00.00 uur aan. Even snel de auto uitgeladen en snel gaan slapen.

Het weekend is heel snel gegaan! Zaterdags was het heel mooi weer en zijn we even naar de markt in het dorp geweest. Daarna even boodschappen gedaan en in de zon gelegen. Dat was heerlijk! In de avond hebben we fish & chips gegeten, wat hier een normale combinatie is. Ik koos voor hotdog & chips. Ik kreeg een of andere rare hotdog (een soort braadworst) op een stokje. Beetje apart maar het was wel lekker, haha.

Zondags was het wat minder mooi weer en zijn we even gaan shoppen in het dorp. Ik heb gelijk een nieuwe simkaart gekocht voor mijn andere telefoon, zodat ik hier ook kan bellen en smsen. De simkaart kostte maar $5, echt een koopje dus! Er staat nu beltegoed op dus ik ben bereikbaar! Na het shoppen hebben we een duik genomen in de zee met onze boogie boards. Ik ben wel 3 keer onder water geslagen door de hoge golven, haha! Het was wel leuk ook al zat alles onder het zand. We hebben in de avond lekker Subway gehaald en zijn daarna naar de pub gegaan. Er was daar een live optreden van U2 en het was aardig druk in de pub. Was erg leuk om dat een keer mee te maken! Ondertussen keken we ook nog naar de finale van de Australian Open, een goede combi dus! :)

Maandags was de laatste dag van onze 'vakantie' op de beach. We hebben lekker rustig aan gedaan en zijn na de lunch vertrokken naar Kuatuna. We hebben daar lekker gezwommen en hebben daarna een ijsje gekocht bij de ijsboer. Ze hebben daar niet zomaar ijsjes, maar echt mega grote. Ik kocht een ijsje van $4. Ik kreeg daarvoor 2 bollen met de smaak naar keuze. Ik koos voor cookies & cream en pure passion. Het was heerlijk! Na het ijsje zijn we weer teruggegaan naar het beachhouse en gingen we opruimen en de auto inpakken. Rond 17.00 zijn we daar vertrokken richting huis. Na 2 uur rijden (ja, wat een eind!) waren we weer in Morrinsville en hebben we heerlijk pannenkoeken gegeten, door mij zelf gebakken! We hebben daarna even tv gekeken en zijn daarna naar bed gegaan.

Het was een heerlijke week hier, met veel nieuwe indrukken en dingen waar ik heel erg aan moest wennen. Het gaat hier steeds beter en heb wel een beetje mijn draai gevonden, alhoewel ik hier verder zowat niemand ken. Ik hoop dat snel gaat veranderen, dat zou wel erg fijn zijn :) Morgen, woensdag 29 januari, ga ik kennismaken met de directeur van mijn stageschool! Spannend!

Liefs,
Arianne.

  • 28 Januari 2014 - 08:05

    Patricia Westerink:

    Hoi Arianne,

    Leuk om je op zo'n manier te kunnen volgen.

    Liefs en een dikke kusss

    Patricia W

  • 28 Januari 2014 - 09:30

    Jeannet:

    Lieverd, wat heb je dit mooi opgeschreven. Veel indrukken en veel familie gezien leuk.

    Gr mamaxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Morrinsville

Arianne

Actief sinds 11 Jan. 2014
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 5012

Voorgaande reizen:

17 Januari 2014 - 25 Mei 2014

Stage in Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: