Al 2 maanden in Nieuw-Zeeland! - Reisverslag uit Maramarua, Nieuw Zeeland van Arianne - WaarBenJij.nu Al 2 maanden in Nieuw-Zeeland! - Reisverslag uit Maramarua, Nieuw Zeeland van Arianne - WaarBenJij.nu

Al 2 maanden in Nieuw-Zeeland!

Blijf op de hoogte en volg Arianne

15 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Maramarua

Hoi lieve lezers!

Mijn laatste verslag is al bijna een maand geleden, het wordt dus weer hoog tijd voor een nieuw verslag vol met nieuwe avonturen!

Op donderdag 20 februari kwam Jason vanuit New Plymouth bij ons op bezoek en hij bleef het hele weekend. Hij had zelf heel veel dingen gepland en aangezien ik naar stage moest tot en met vrijdag, heb ik hem alleen in het weekend veel gesproken. Het was erg gezellig dat hij er was! Hij had ook zijn hond Mila, een vrouwtje, meegenomen. Het is een Border Collie en ze heeft MEGA veel energie, dat was goed te merken. Echt leuk om weer een hond om me heen te hebben, aangezien ik Jari erg mis hier!

Op vrijdag hadden wij na school een 'Meet & Greet' met de ouders van de leerlingen op school. Het was de bedoeling dat iedereen wat te eten en te drinken meenam naar school, waardoor de hele tafel met lekkere hapjes kwam te staan! De ouders waren vrij om te komen als zij dat wilden, maar er kwamen helaas maar 4 ouders op af. Het was verder heel gezellig!

In dat weekend heb ik op zaterdag een beetje aan school gewerkt en in de avond hebben we lekker met zijn allen (Keith, Ann, Jason, Logan en ik) gebarbequed! Dat was erg gezellig, ook al begon het aan het tijdens het eten te regenen, haha!

Zondag 23 februari ben ik samen met Edo naar Hobbiton geweest. Edo is een vriend van mij uit Nederland en hij was voor een lange tijd in Australie aan het rondreizen. Hij kwam ook een paar weken naar Nieuw-Zeeland, om kennis te maken met dit land en de mooie omgeving hier. Zo konden we dus samen naar Hobbiton gaan, wat super gezellig was en we konden natuurlijk ook even lekker Nederlands praten! De laatste keer dat ik in Nieuw-Zeeland was, in 2009, was ik ook naar Hobbiton geweest, maar dat kon je nu niet meer terug herkennen. Het was echt super mooi geworden nu, net zoals je in de films het 'Hobbiton dorp' kunt zien! Ik zal wat mooie foto's plaatsen van Hobbiton zodat jullie ook kunnen zien hoe het eruit ziet :)

Het weekend was daarna alweer voorbij en Jason ging op weg naar huis. Ik heb nog wat aan school gewerkt en heb daarna lekker op de bank gehangen en me klaar gemaakt voor de nieuwe stageweek die eraan kwam.

Op maandag 24 februari had ik eerst de hele dag stage en ben ik begonnen met mijn onderzoek over 'Oral Language', met een groepje van 4 leerlingen. Na school ben ik met Emma (mijn mentor), Penny en Sarah naar Karangahake Gorge geweest om daar te kijken wat we gaan doen met de trip op 26 Maart. Daarbij moesten we ook een heel formulier invullen over 'Risk Management'. Wat kunnen we daar verwachten? Waar moeten we op letten? Wat moeten we aanpassen in de trip? Dat was erg interessant om te doen en daar heb ik erg veel van geleerd. Het was er trouwens erg mooi, ik zal wat foto's toevoegen van Karangahake Gorge :)

Woensdag 26 Februari was het dan zover, mijn bezoekje aan de dokter! Dat gaat hier een beetje anders dan iedereen in Nederland gewend is. Je zit in de wachtkamer te wachten totdat je aan de beurt bent. De dokter komt je zelf halen en verwijst je naar de kamer. Hij stelde wat vragen en vertelde me ook iets wat ik echt nog niet wist: ik heb een ruis op mijn hart! Alleen al bij het woord 'hart' raakte ik in shock, maar hij vertelde me dat ik me er geen zorgen over hoefde te maken en ik het moest laten checken wanneer ik terug ben in Nederland. Pfieuw! Verder heb ik een antibiotica kuur gekregen voor 10 dagen omdat er vocht in mijn oor zat. Daarbij kreeg ik ook een neusspray die ik moest gebruiken. Daarnaast denkt iedereen hier dat ik hooikoorts heb, dus kreeg ik maar liefs 200 pillen van deze aardige dokter. Voorlopig heb ik dus wel even genoeg, haha!

De rest van de week verliep zoals gewoonlijk, veel stage en drukke, lange dagen! Zaterdags vertrokken Keith en Ann naar het Zuidereiland om daar met wat vrienden een route te fietsen van Mount Cook naar Oamaru. Ze bleven daar voor 6 dagen. In die tijd kwam Tineke hier in huis om me te vergezellen, zodat ik niet alleen was. Misschien kwam ze ook wel om te koken, hahaha! Ik heb geen idee, maar het was prima dat ik niet alleen was. Zaterdagochtend ben ik eerst naar de A&P show geweest, waarvan iedereen zegt dat het 'carnaval' is. Nou, ik kan je vertellen dat het gewoon een Kermis was, helemaal geen carnaval. Balen!! Daarna ben ik naar tante Jantje geweest voor lunch want Margaret & David kwamen over uit Tauranga. Het was heel gezellig!

Op zondag heb ik wat aan mijn huiswerk gedaan en lekker in het zonnetje gezeten! Het was echt heerlijk weer die dag en daar heb ik dus even goed van genoten :)

Maandag 3 maart begon de nieuwe stageweek weer. Stage is super leuk en ik heb echt een super toffe mentor. Ze legt me alles uit, is heel enthousiast over me en betrekt me overal bij! Echt geweldig dus! Maandagmiddag- en avond en dinsdagmiddag waren de 'parent interviews'. Het is eigenlijk een soort kennismakingsgesprek met de leerkracht, zodat de ouders en de leerkrachten elkaar beter leren kennen en ook de verwachtingen naar elkaar uitspreken voor dit schooljaar. Maandag mocht ik vroeg naar huis van Emma, ik hoefde niet voor de parent interviews te blijven. Dat is hier kennelijk heel normaal voor de studenten, haha! Beetje vreemd want je moet het toch ook leren lijkt me, maargoed, ik had lekker mijn middag vrij.

Dinsdags waren de gesprekken alleen in de middag. Ook deze keer hoefde ik er niet bij te zitten maar was ik gewoon bezig met andere dingen in de klas. Ik kon zo wel bekijken en luisteren hoe het gesprek ging, dat was heel interessant. Emma besprak wat er van de ouders verwacht werd qua huiswerk en hamerde daarbij duidelijk op het 'elke dag oefenen'.

Woensdags had ik de hele dag stage en ben daarna wat boodschappen gaan doen. Toen ik net thuis was belde Tineke me op. Ze vertelde dat er wat vervelends was gebeurt bij Tante Anne thuis (de moeder van Tineke, Ann, Johan & Janke). Er was bij haar ingebroken en ze was heel bang. Tineke bleef die avond bij haar en kwam niet naar Morrinsville. Ze vertelde dat ze op donderdag haar spullen kwam halen en weer terug ging naar Tante Anne.

Donderdag 6 maart hadden wij in de middag de 'Junior Swimming Sports'. Dat was echt heel leuk om mee te maken! Er kwamen veel ouders kijken naar hun kind, erg leuk! De leerlingen waren opgedeeld in verschillende groepen en dit stond op hun hand geschreven. Ook zijn alle leerlingen opgedeeld in 'Waka's'. Er zijn 4 verschillende Waka's (groepen), met ieder een eigen naam in Maori. De leerlingen worden ingedeeld in een groep wanneer ze op school komen. Wel is het zo dat iedere familie, met alle kinderen, in dezelfde Waka zitten. De leerlingen zwommen verschillende wedstrijdjes en konden daarbij punten halen voor hun Waka. Er waren leerlingen uit Year 6 die de punten bij hielden voor iedere Waka, goed geregeld dus! Ik was alle foto's aan het maken, lekker warm in het zonnetje!

Vrijdag 7 maart kwamen Keith & Ann weer terug van hun fietsvakantie. Ze hadden er heel erg van genoten en we keken alle foto's terug op de tv. Het zag er echt ZO mooi uit daar! De meren waren daar turqoise blauw, echt wauw!

In het weekend zijn we op zaterdag naar Tante Anne geweest om te kijken hoe het met haar ging. Ik heb die dag niet echt veel gedaan verder, we waren namelijk voor een lange tijd in Hamilton. Zondags was het super mooi weer en zijn we naar Mount Maunganui geweest om daar de middag door te brengen. Ik was al eerder bij Mount Maunganui geweest, het is daar schitterend! We hebben om de Mount gelopen en na afloop lekker een ijsje gegeten. Voordat we weer naar huis gingen hebben we ook nog even lekker over het strand gelopen!

Nadat het weekend weer was afgelopen, wat altijd VEEL te snel voorbij gaat, was het weer maandag en een nieuwe week was weer aangebroken. Maandagochtend was Emma met een paar leerlingen naar de heropening van een Peuterspeelzaal/Kinderdagverblijf gegaan. Ik bleef op school met de andere leerlingen en het was heerlijk rustig in de klas! Na het eten & drinken kwam Emma weer terug op school en heeft zij verder het programma opgepakt, terwijl ik even mijn eigen 'nieuwe' ontworpen spelletjes ging maken.

Dinsdagochtend was het mijn ochtend die ik moest draaien. Ik heb een paar raddraaiers in mijn klas, 2 meiden en 1 jongen, die het nogal interessant vinden om mij hier lekker te testen. Ze kopieren elkaars gedrag dan lekker, om mij te stangen! Top dus, haha! Emma zei dat negeren wel hielp, maar dat werkte natuurlijk totaal niet. Emma kwam de klas binnen en haalde hun uit de klas. Ze waren daarna weer afgekoeld en konden mee doen. Ik moet daar echt even iets goeds op verzinnen :)

Woensdag was een lekker dagje, heerlijk warm en ik heb die dag al mijn spelletjes voor mijn werkgroepje afgemaakt. Ik heb zelf memory en een kwartetspel gemaakt met de letters en klanken van het alfabet! Het is heel goed gelukt al zeg ik het zelf, haha!

Donderdagochtend was Emma uit de klas en runde ik de klas weer. Dat was erg leuk alleen de 3 raddraaiers begonnen natuurlijk weer. Negeren was hetgene wat ik moest doen, wat ik prima deed, alleen leidden ze alle andere leerlingen af van hun werk. Ik heb ze naar de rode stoel gebracht, waardoor ze hun eten & drinken daar op moesten eten en geen tijd hadden om buiten te spelen. Daarna waren ze wel weer afgekoeld en konden ze de rest van de dag verder afmaken.

Vrijdag was een heerlijke, rustige dag. Het was een 'finishing off' day, wat betekende dat we gewoon alles af gingen maken van afgelopen week. Ik nam een paar leerlingen mee naar de bibliotheek en de andere leeringen bleven in de klas. Top dagje! In de middag ben ik met Emma naar Hamilton gegaan, want ik ging deze avond naar mijn allereerste rugbywedstrijd OOIT! We gingen naar de Chiefs - Stormers, een wedstrijd van de Super Fifteen! Dat was echt super gaaf om mee te maken, ik heb er echt van genoten! We hebben daarna nog een drankje gedaan en zijn daarna weer terug naar Morrinsville gereden.

Gisteren ben ik naar Hamilton geweest en zijn we naar een Cosmetic Sale geweest. Je kon daar van alles kopen, niet echt wat ik zocht, maar ik heb nog nog wat leuke spulletjes gescoord. Daarna ben ik in de stad afgezet en kon ik lekker mijn gang gaan daar terwijl Ann en Tineke op zoek gingen naar een stoffenwinkel. Ik heb 2 nieuwe shirts en een merino gekocht, super leuke winkels hier, al mis ik mijn 'eigen' winkels in Nederland wel, haha!

Vandaag is mijn huiswerkdag en ga ik verder weinig doen vandaag. Het is hier stormachtig weer met af en toe regen, net zoals gisteren. Dat zijn de overblijfselen van 'cycloon Lucy', die op ons land af kwam. De regen konden we erg goed gebruiken hier, het gras is zowat overal bruin!

Volgende week ga ik de hele week zelf draaien, spannend! Ik zal proberen om na volgende week weer een nieuw verslag te plaatsen :) Ik hoop dat jullie ervan hebben genoten en zie jullie reacties graag tegemoet!

Liefs uit Morrinsville! X

Oja, zie ook de geweldige foto's van 'Making a chocolate cake' op stage! :)

  • 16 Maart 2014 - 00:40

    Jeannet:

    Echt geweldig om te lezen wat jij allemaal meemaakt.Emma lijkt mij een geweldige mentor.
    Nou ben benieuwd naar de foto s. Liefs mamaxxx

  • 24 Maart 2014 - 12:01

    Ben Derriks:

    Hoi Arianne,

    Lieve schat, wat heb je het toch lekker in de vreemde en ........wat ben ik toch jaloers! Ik hoop dat je veel plezier hebt en levenservaring krijgt wat dat zal het wel opleveren.
    Ik lees je verslagen met plezier en hoop dat je het schrijven nog wel even volhoudt want ook ik geniet van je bezoek al is het alleen maar van afstand. Ik wens je het allerbeste toe en geniet vooral van je aanwezigheid en inspanningen.

    Groetjes,
    Ben

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Maramarua

Arianne

Actief sinds 11 Jan. 2014
Verslag gelezen: 1544
Totaal aantal bezoekers 5010

Voorgaande reizen:

17 Januari 2014 - 25 Mei 2014

Stage in Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: